Co zrobić gdy kot nie je

Jeśli twój kot odmawia jedzenia, istnieje kilka możliwych przyczyn. Należą do nich problemy z zębami, anoreksja, złe samopoczucie i zapalenie trzustki. Jeśli nie jesteś pewien, jaka jest dokładna przyczyna odmowy jedzenia przez Twojego kota, czytaj dalej, aby poznać najczęstsze przyczyny i sposoby leczenia. Twój kot może cierpieć z powodu problemów stomatologicznych, ale nie rozpaczaj. Wiele leków stosowanych u ludzi jest toksycznych dla Twojego zwierzęcia, więc lepiej zostawić to specjalistom.

Prezentujemy Państwu artykuł stworzony w harmonijnej współpracy z

Anoreksja

Objawy anoreksji u kotów są różne. Jeśli Twój kot nie je od 24 godzin, powinieneś udać się do lekarza weterynarii. Niezależnie od tego, czy zauważyłeś inne zmiany w zachowaniu lub rutynie swojego kota, najlepiej jest go zbadać. Lekarz weterynarii będzie w stanie dokładnie ocenić stan zdrowia kota i zdiagnozować problem. W ciężkich przypadkach może być konieczna operacja usunięcia ciał obcych z żołądka kota. Jeśli stan Twojego kota nie reaguje na leczenie, może dojść do rozwoju choroby podstawowej zwanej lipidozą wątrobową kotów, która może być śmiertelna.

Problemy stomatologiczne

Jeśli Twój kot nie chce jeść, może mieć problemy stomatologiczne. Problem ten może obejmować stan zapalny dziąseł i jamy ustnej. Leczenie weterynaryjne może obejmować czyszczenie zębów w domu lub kombinację metod leczenia, w tym antybiotyki, usuwanie z zębów płytki nazębnej powodującej stan zapalny lub leki immunosupresyjne. Leczenie zapalenia dziąseł jest często odwracalne we wczesnym stadium. Nieleczone może przejść w zapalenie przyzębia. Choroba przyzębia jest poważnym schorzeniem i w wielu przypadkach wymaga leczenia weterynaryjnego.

Zaburzenia samopoczucia

Jeśli Twój kot nie chce jeść, może to być oznaką kilku różnych chorób, w tym choroby serca. Koty, które nie są w stanie jeść, mogą mieć również problemy z oddychaniem lub dyszeć podczas zabawy. Choć taka sytuacja jest na ogół niegroźna, powinien ją ocenić lekarz weterynarii, aby wykluczyć wszelkie poważne schorzenia leżące u jej podstaw. Jeśli Twój kot odmawia jedzenia, może to również wskazywać na niewydolność nerek lub infekcję.

Przeczytaj:  Co zrobić gdy pies gryzie po rekach

Zapalenie trzustki

Jeśli Twój kot nie chce jeść bez wyraźnego powodu, możesz się zastanawiać, jak leczyć zapalenie trzustki. Nie ma jednoznacznych metod leczenia zapalenia trzustki, a leczenie często opiera się na opiece wspomagającej, takiej jak podawanie dożylnych płynów i leków przeciwbólowych. Najlepszym sposobem leczenia zapalenia trzustki u kotów jest unikanie karmienia ich czymkolwiek o wysokiej zawartości tłuszczu, w tym ludzkim jedzeniem i smakołykami.

Wymioty i biegunka

Jeśli Twój kot nie chce jeść, wymioty i biegunka są częstymi objawami rozstroju żołądka. Leczenie obu tych dolegliwości zależy od ich nasilenia i przyczyny. Objawy mogą być różne – od tak prostego, jak niepokarmienie kota przez dwie godziny, po wymagające operacji lub chemioterapii. Jeśli Twój kot regularnie wymiotuje, wstrzymaj się z podawaniem pokarmu na około 12 godzin, a między posiłkami podawaj mu kostki lodu. Jeśli wymioty nie ustają, jak najszybciej skonsultuj się z lekarzem weterynarii.

Rurki do karmienia

Jeśli Twój kot nie chce jeść, być może będziesz musiał uciec się do karmienia go przez rurkę do karmienia. Możesz kupić karmę dla kotów lub samodzielnie zmiksować ją w blenderze i pozostawić na zewnątrz, albo użyć miarki do wsypania karmy do rurki. Jeśli kot odmawia jedzenia przez rurkę do karmienia, należy udać się do lekarza weterynarii. Możesz również spróbować wlać do rurki do karmienia trochę wody lub zmiksowanej karmy dla kotów, a następnie przepłukać ją ciepłą wodą.