Co zrobić gdy pies szybko oddycha

Twój pies może marznąć lub dyszeć, ale problem nie jest taki prosty. Pierwszym krokiem jest ustalenie, czy pies ma problemy z sercem lub zbyt szybko oddycha. Następnie lekarz weterynarii zaleci wykonanie badań diagnostycznych w celu ustalenia, co może być przyczyną tego problemu. Badania diagnostyczne obejmują sprawdzenie serca, płuc i jamy brzusznej. Poszukiwane są również możliwe psychologiczne przyczyny szybkiego oddychania u psów. Po ustaleniu przyczyny problemu można rozpocząć leczenie. Leczenie może obejmować łagodzenie bólu, podawanie dożylne płynów zawierających wapń i leków.

Niniejszy artykuł jest wynikiem naszej kooperacji z

Twój pies może śnić

Jeśli zauważysz, że Twój pies szybko oddycha podczas odpoczynku, może to oznaczać, że śni. W porównaniu do ludzi, psy mają podobny cykl snu, z fazami REM i non-REM. REM, czyli szybki ruch gałek ocznych, to czas, w którym oczy poruszają się szybko w przypadkowym kierunku, ale nie przekazują informacji wizualnych do mózgu. W fazie non-REM szybkie oddychanie nie występuje.

Ale szybkie oddychanie podczas snu nie jest oznaką podstawowego problemu zdrowotnego, może jednak wskazywać na poważniejszy problem. Szybkie oddychanie podczas snu może wskazywać na wiele poważnych problemów zdrowotnych, w tym raka płuc, zapalenie płuc, płyn w płucach i choroby serca. Niezależnie od przyczyny, należy skonsultować się z lekarzem weterynarii, aby dowiedzieć się więcej o stanie zdrowia psa i możliwych metodach leczenia.

Może mieć chorobę serca

Szybki oddech psa jest zwykle oznaką choroby serca zwanej zastoinową niewydolnością krążenia. Niewydolne serce nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej ilości tlenu do organizmu, co może prowadzić do gromadzenia się płynu w płucach i zwiększonej nietolerancji wysiłku fizycznego. Inne objawy to kaszel z krwią lub śluzem oraz zwiększona nietolerancja wysiłku fizycznego. Jeśli u Twojego psa występują którekolwiek z tych objawów, należy umówić się na wizytę u lekarza weterynarii.

Przeczytaj:  Co zrobić gdy kot nie może się załatwić

Istnieje wiele rodzajów chorób serca u psów. Niektóre z nich są spowodowane zaburzeniami elektrycznymi i innymi zaburzeniami pracy komór serca. Choroby wywołane przez nicienie występujące w sercu mogą również powodować niewydolność serca u psów. W takim przypadku serce psa nie jest w stanie pompować wystarczającej ilości krwi do płuc, co powoduje, że pies musi szybko oddychać, aby to wyrównać. W ciężkich przypadkach w jamie brzusznej może gromadzić się płyn, powodując obrzęki obwodowe.

Może dyszeć

Gwałtowne dyszenie psa może być sygnałem ostrzegawczym poważniejszej choroby. W przeciwieństwie do ludzi, psy nie zawsze płaczą z bólu. Jednak niektóre choroby mogą powodować wydzielinę z oczu przypominającą łzy. Dyszenie jest subtelną oznaką bólu, z którym może borykać się Twój pies. Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak rozpoznać, czy Twój pies cierpi. Pierwszym pomocnym krokiem może być liczenie szybkości oddechu psa.

Szybki oddech kota również może być oznaką, że zwierzę cierpi z powodu bólu lub ma trudności z oddychaniem. Może to być również efekt uboczny stosowania niektórych leków. Niektóre rasy kotów są bardziej podatne na doświadczanie duszności ze względu na ograniczenie dróg oddechowych w ich pyszczku. Lekarz weterynarii może sprawdzić, czy nie występuje dyskomfort w jamie brzusznej, niedokrwistość, prawidłowe odruchy i odgłosy serca. Do rozpoznania duszności mogą być również konieczne badania diagnostyczne, takie jak badanie krwi, USG jamy brzusznej i prześwietlenie klatki piersiowej.