Co zrobić gdy pies nie chce pic wody

Co zrobic gdy pies nie chce pic wody

Jeśli pies odmawia picia wody, możesz spróbować kilku rzeczy. Możesz spróbować podawać mokrą karmę, wyczyścić miskę na wodę i w razie potrzeby wezwać weterynarza. W międzyczasie możesz umieścić w domu kilka misek z wodą, aby zapewnić zwierzęciu wystarczającą ilość płynów. W końcu to lepsze niż brak wody. Ten artykuł ma na celu pomóc Ci rozwiązać ten problem.

Czyszczenie miski na wodę

Zapewnienie psu kilku źródeł świeżej wody jest ważne. Jeśli Twój pies pije tylko z jednego miejsca, rozważ ustawienie kilku misek na wodę w całym domu. Jeśli zauważysz, że pies pije tylko z określonych powierzchni, zapachów lub wysokości, zbadaj to. Ponadto, jeśli pies nie chce pić wody w niektórych miejscach, dokładnie wyczyść miskę. W obu przypadkach Twój pies jest najprawdopodobniej odwodniony.

Większość właścicieli psów trzyma miski z wodą w kuchni. Jeśli masz psa, który boi się pewnych dźwięków, bezpieczniej będzie umieścić miskę w miejscu, do którego pies nie przychodzi zbyt często. W niektórych przypadkach gałąź uderzająca w miskę z wodą może przestraszyć psa na tyle, że nie będzie chciał pić. Aby temu zapobiec, powinieneś czyścić miskę z wodą co najmniej dwa razy dziennie.

Podawanie mokrej karmy

Niektóre psy mogą niechętnie pić wodę, ponieważ nie lubią jej smaku lub nie podoba im się miejsce, w którym jest ustawiona. W takim przypadku spróbuj zmienić miskę z wodą lub umieścić mokrą karmę w pobliżu pyska psa. Inne przyczyny tego problemu mogą być związane z urazami w jamie ustnej, takimi jak plastik lub kamienie. Jeśli nie możesz ustalić źródła problemu, skontaktuj się z lekarzem weterynarii.

Jeśli Twój pies niechętnie pije wodę, może to być spowodowane chorobą podstawową. Niektóre choroby, takie jak infekcje dróg moczowych, mogą wpływać na nawyki psa dotyczące picia wody. Jeśli pies nie pije wody, sprawdź, czy jest ona czysta. Czysta miska na wodę zapobiegnie rozwojowi infekcji u Twojego psa. Ponadto, czysta miska zachęci psa do częstszego picia.

Przeczytaj:  Co zrobić gdy kot nie je

Zadzwonić do weterynarza

Do niechęci psa do picia wody może przyczynić się wiele czynników. Twój pies może mieć obolały pysk lub czuć się negatywnie nastawiony do samej miski z wodą, więc jeśli nie pije, zmień miskę z wodą lub daj psu więcej smakołyków, aby poczuł się lepiej. Pies może również unikać miski, ponieważ w jego pysku znajduje się jakiś przedmiot, np. drzazgi lub kamienie. W zależności od przyczyny konieczne jest wezwanie lekarza weterynarii.

Jeśli Twój pies nie pije wody przez ponad 24 godziny, może to oznaczać problem medyczny. Nowo adoptowany pies może mieć problemy przejściowe i może nie chcieć pić. Jeśli taka sytuacja nie ustępuje, skontaktuj się z weterynarzem, aby wykluczyć chorobę. Jeśli pies nie pije wody przez ponad dobę, czas zabrać go do weterynarza. Pierwszym krokiem w ustaleniu przyczyny problemu z niepijącym psem jest monitorowanie apetytu psa i wezwanie weterynarza.

Zapewnienie kilku misek na wodę w domu

Zapewnienie kilku misek na wodę w domu może być pomocne, jeśli pies odmawia picia z jednej konkretnej miski. W niektórych przypadkach pies może nie chcieć pić z danego miejsca ze względu na jakieś negatywne odczucia, na przykład zapach lub fakturę miski. W takim przypadku zwykła zmiana miski może rozwiązać problem. Jeśli problem nie ustąpi, należy rozważyć skontaktowanie się z lekarzem weterynarii w celu usunięcia wszelkich ciał obcych znajdujących się w jamie ustnej psa.

Zapewnienie wielu misek na wodę w całym domu może zapobiec odwodnieniu psa. Ogólnie rzecz biorąc, zdrowe psy nie zachorują od wspólnego korzystania z miski z wodą, ale szczenięta i psy starsze są bardziej narażone na ryzyko. Dzieje się tak dlatego, że z natury są one bardziej ostrożne podczas jedzenia i mogą stać się agresywne, jeśli postrzegają miskę z wodą jako konkurencję. Takie zachowanie jest nazywane „pilnowaniem zasobów” i może być również elementem hierarchii w rodzinie mieszanej. Jeśli pies odmawia picia wody, możesz zapewnić kilka misek na wodę w całym domu lub użyć specjalnej miski dla psa.