Co zrobić gdy pies kuleje na łapę

Co zrobic gdy pies kuleje na lape

Szczenię lub pies, który kuleje na łapę, może cierpieć z powodu urazu. Zranione psy zazwyczaj kładą się, abyś mógł to sprawdzić. Szczenię porusza się również, gdy jest zdenerwowane. Przepływająca woda pomaga zmniejszyć obrzęk. Ukąszenia węży i owadów to dwa przykłady urazów, które mogą spowodować, że pies kuleje na łapę.

Ten artykuł został przygotowany we współpracy z

Odpoczynek i zamknięcie

Podczas rekonwalescencji Twój zwierzak powinien pozostać na uboczu, a odpoczynek i zamknięcie powinny być dla niego priorytetem. Pies, który kuleje na jedną łapę, powinien być trzymany w ciszy, poza podwórkiem i na smyczy. Jeśli nie możesz być w domu przez kilka dni, ogranicz psa do określonego pomieszczenia w domu. Koty powinny być zamknięte w kojcu lub w kuchni.

Płynąca woda zmniejsza obrzęk

Kulawizna wskazuje na zranioną kończynę, a pies prawdopodobnie będzie lizał to miejsce non stop, aby złagodzić ból. Jeśli Twój pies kuleje na jedną łapę, ważne jest, aby zbadał to lekarz weterynarii. Możliwe, że pies nadepnął na ostry kamień lub ma problem ze stawem. Badanie weterynaryjne pozwoli ustalić, co spowodowało uraz i jak go leczyć.

Ukąszenia owadów

Pies kulejący na jedną kończynę może być oznaką użądlenia przez owady. Pszczoły, szerszenie i osy żądlą psy i mogą powodować wiele różnych objawów. Większość ukąszeń ma miejsce na łapie lub języku, a psy mogą żuć, lizać lub gryźć miejsce użądlenia. Inne użądlenia mogą wystąpić wewnątrz jamy ustnej, powodując u psa obrzęk gardła i trudności w oddychaniu.

Ukąszenia węży

Istnieje kilka objawów, które mogą Cię ostrzec, że Twój pies został ukąszony przez węża. Większość ukąszeń nie jest śmiertelna, ale konieczne jest, abyś natychmiast zwrócił się do lekarza. Im więcej czasu zajmie leczenie ukąszenia węża, tym gorsze będą jego skutki. Po pierwsze, należy natychmiast zdjąć psu obrożę i być przygotowanym na podanie mu w razie potrzeby oddechu ratowniczego.

Przeczytaj:  Co zrobić gdy kot ma łupież

Choroby stawów

Jeśli Twój pies kuleje na jedną kończynę, istnieje kilka możliwych przyczyn. Jeżeli utykanie utrzymuje się dłużej niż 10 minut, może to oznaczać, że jest to bolesne lub zmienione zapalnie. Ważne jest, aby natychmiast skontaktować się z lekarzem weterynarii, jeżeli utykanie jest poważne lub krwawienie nie ustępuje. Pierwszym krokiem w rozpoznaniu choroby stawów u psa jest zbadanie chorej kończyny i odnotowanie wszelkich nietypowych objawów. Aby stwierdzić, czy kończyna jest bolesna lub opuchnięta, można obejrzeć opuszkę łapy i sprawdzić, czy nie ma rozdartych paznokci. Można również manipulować przy stawie i wyczuć obrzęk lub zaczerwienienie. Jeśli jednak poczujesz ból, nie powinieneś ruszać kończyną, ponieważ może być złamana.