Co zrobić gdy kot jest agresywny

Co zrobic gdy kot jest agresywny

Twoją pierwszą reakcją może być wezwanie lekarza weterynarii, ale agresywne zachowanie może być spowodowane wieloma różnymi rzeczami. Twój kot może być pobudzony lub zdenerwowany, może też bronić swojego terytorium przed innym kotem. Może również zachowywać się drażliwie lub agresywnie w stosunku do dziecka lub członka rodziny. W każdym przypadku wizyta u weterynarza pozwoli wykluczyć problem medyczny i pomoże Ci zrozumieć prawdziwe uczucia Twojego kota.

Przedstawiamy materiał opracowany na zlecenie jakipupil.pl

Odwrócenie uwagi wzburzonego kota

Możesz nie wiedzieć, jak odwrócić uwagę wzburzonego kota, ale są rzeczy, które możesz zrobić, aby rozładować sytuację i zapobiec atakowi Twojego kociego przyjaciela. Zamiast krzyczeć na swojego kociego przyjaciela, odwróć jego uwagę, trzymając w ręku smakołyk i podchodząc do niego w spokojny i zrelaksowany sposób. Upewnij się, że nie gonisz swojego kota. Kot szybko zorientuje się, że nie stanowisz dla niego zagrożenia i wróci na swoje miejsce.

Kiedy zauważysz, że Twój kot zachowuje się bojaźliwie, staraj się trzymać ręce z dala od obiektu. Jeśli kot ugryzie cię w rękę lub podrapie, być może nadszedł czas, aby usunąć go z jego zasięgu. Jeśli to nie zadziała, spróbuj odwrócić uwagę kota innym przedmiotem, a następnie daj mu odpocząć. Odwracanie uwagi kota może być dla niego dość stresujące i pomoże, jeśli uda Ci się odwrócić jego uwagę od czegoś, co jest bezpieczne.

Przekieruj agresywne zachowanie

Jeśli zauważysz, że Twój kot wykazuje oznaki agresji, przekieruj ją w pozytywny sposób. U kotów, które do tej pory dobrze się dogadywały, nagle pojawiają się wybuchy agresji i walki. Często jest to spowodowane jednym czynnikiem wyzwalającym. Zachowania przekierowujące mogą być także skutkiem braku odpowiedniego żywienia. Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia agresji przekierowanej, należy zapewnić kotu odpowiednią karmę i wodę. Ważne jest jednak, aby być konsekwentnym i czujnym.

Zachowanie agresywne przekierowane, gdy kot jest agresywny, ma miejsce wtedy, gdy wzburzone lub lękliwe zachowanie spotyka się z działaniem odwetowym. Odwetem może być kara, zdarzenie wywołujące strach lub rozdzielenie kota i jego ofiary. Agresja przekierowana może utrzymywać się nawet po ustąpieniu zdarzenia, które ją wywołało. W konsekwencji, przekierowane zachowanie agresywne może mieć negatywny wpływ na relacje między kotem a jego ofiarą.

Przeczytaj:  Co zrobić gdy kot drapie I gryzie

Konsultacja z wykwalifikowanym behawiorystą weterynaryjnym

Zachowania agresywne mogą mieć wiele przyczyn i może być konieczna konsultacja z behawiorystą weterynaryjnym w celu ustalenia podstawowej przyczyny agresji kota. Specjalista behawioralny może zadawać pytania i odwiedzić Twój dom w celu zdiagnozowania problemu. Kot może odczuwać ból w trakcie postępowania z nim lub może mieć chorobę podstawową, która jest przyczyną takiego zachowania. Leczenie tego schorzenia może pomóc ograniczyć agresywne zachowanie.

Agresja przekierowana występuje wtedy, gdy jeden kot czuje się zagrożony i atakuje drugiego. Może do niej dojść, gdy kot domowy zobaczy kota zewnętrznego wędrującego po podwórku i postanowi zaatakować drugiego kota rodziny. Agresja przekierowana może mieć charakter obronny lub ofensywny. W takich przypadkach należy skonsultować się z behawiorystą weterynaryjnym. Koty mogą ukrywać objawy choroby aż do momentu, gdy staną się poważnie chore. Dlatego nagła zmiana w zachowaniu może wskazywać na chorobę podstawową.

Leczenie kota, który wykazuje agresję

Jeśli masz nowego kota, możesz się zastanawiać, jak leczyć kota, który wykazuje agresję. Po pierwsze, zidentyfikuj czynniki wywołujące agresję. Zapisz czynności i sytuacje, w których kot wykazywał zachowania agresywne. Może to być dźwięk lub zapach. Staraj się unikać tych sytuacji i spróbuj rozwiązać problem leżący u podstaw zachowania. Twoim celem powinno być zapobieganie agresji w przyszłości i sprawienie, by nowy kot czuł się bezpiecznie w pobliżu Ciebie i Twojej rodziny.

Szukaj znaków ostrzegawczych świadczących o tym, że Twój kot przejawia agresję. Niektóre z nich to rozszerzone źrenice, wygięty w łuk grzbiet i uniesione w górę zęby. Rozpoznaj znaki ostrzegawcze, aby powstrzymać agresję, zanim wymknie się spod kontroli. Pamiętaj, że kary fizyczne mogą pogorszyć sytuację Twojego kota. Zamiast tego staraj się zapobiegać agresji, zanim się ona pojawi, zachowując spokój i zrozumienie. Jeśli Twój kot wykazuje oznaki ostrzegawcze, postaraj się natychmiast przerwać interakcję, zanim przerodzi się ona w agresję fizyczną.